Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tereza Tesařová: Škola není zásadní, raději podnikám

Tereza Tesařová se už na střední škole rozhodla, že se vydá jinou životní dráhu než spolužáci. Zatímco její vrstevníci zamířili na vysokou školu, ona začala rozjíždět své vlastní podnikání. Podle ní totiž není titul důležitý.

Škola, základ života. Přesně s tímto známým příslovím nesouhlasí devatenáctiletá Tereza Tesařová. Namísto nástupu na vysokou školu rozjíždí vlastní byznys, který ji umožnil se zcela odpoutat od rodičů a postavit se na vlastní nohy.

Co je přesně náplní vaší práce?

Dělám takzvané plavání kojenců neboli vaničkování - plavání kojenců a batolat. To znamená, že matkám v jejich domácím prostředí ukazuju, jak cvičit ve vaně s dětmi, které jsou nejčastěji ve věku do šesti měsíců. Jedná se o cvičení ve vodě, která rozvíjejí dítě v psychomotorickém vývoji. Ve vodě posilujeme svaly, které má kojenec používat při normálních pohybech.

Nabízím vždy série lekcí, jejichž počet záleží hlavně na věku dítěte, ve kterém ke mně začne chodit. Nejčastěji začínají od šestého týdne a končí v šesti měsících. Je to ale individuální, s rodiči respektujeme pokroky kojenců a podle toho plánujeme další cvičení.

Většinou to chodí tak, že při první lekci ukážu matce základní práci s dítětem - několik cviků, které ji nechám zopakovat. Do dalšího plavání matky s kojencem cvičí a potom postupně přidávám další cviky.

Čím tato cvičení pomáhají dětem?

Tato cvičení ve vaně mají několik výhod pro děti i jejich matky. Zaprvé se při vaničkování pohybuje dítě ve vodě, což je pro něj přirozené prostředí. Dále to představuje učení dítěte zapojovat správné svaly, což dítě následně aplikuje při normálních pohybech mimo vanu. Začínat ve vodě je pro něj snazší, protože ho voda nadnáší. Pokud matka dítě nekojí, tímto se mezi nimi může zvyšovat důvěra. Mnohé matky ocení i to, že se dítě ve vodě unaví a ony si mohou po lekci odpočinout.

Jak jste se dostala k práci s dětmi?

Byla jsem na střední škole, chodila jsem na taneční hodiny a potřebovala peníze na šaty a lekce. Mamka přišla s tím, že její kamarádka plave s malými dětmi. Šla jsem se podívat na plavání s dětmi od šestého měsíce. To mě zaujalo a řekla jsem si, že to chci dělat taky. Udělala jsem si certifikaci, díky které jsem mohla provozovat kromě plavání batolat i plavání kojenců. Navíc jsem tam potkala Vandu Schreierovou, jež vaničkování už provozovala a která mě více zasvětila do tohoto světa. Vykašlala jsem se na plavání batolat a vrhla jsem se na vaničkování kojenců.

Jak jste kombinovala práci se školou?

Tou dobou jsem byla na střední škole. Měla jsem velké problémy, protože plavání kojenců bylo hlavně dopoledne. Ale měla jsem hodně přívětivou třídní učitelku, která mi ty hodiny omlouvala, protože se jí líbilo, jakou mám práci.

Já jsem byla rozhodnutá, že se plaváním kojenců uživím a skončím se školou. Jenže mamka chtěla, abych aspoň střední školu dokončila. Díky ní jsem ji nakonec absolvovala, i když jsem nechtěla. Chtěla jsem jít pracovat. Měla jsem vizi, že si založím vaničkovací klub. Myslela jsem si, že když budu pracovat, budu mít dostatek peněz. Viděla jsem se v práci, ne ve škole. Potom ale přišlo období, kdy jsem měla málo práce, maximálně jedno plavání týdně. Tehdy jsem si uvědomila, že bych se tím nemusela uživit a rozhodla jsem se dokončit střední školu.

Proč jste nechtěla jít na vysokou školu?

Myslím si, že vysoká škola není zaručenou cestou k úspěchu. Všichni se tím řídí, ale když jdou na vysokou školu, stejně slyší, že potřebují zkušenosti. Titul bez praxe je nic. Dalších pár let svého života stráví tím, že se v praxi učí to, co do té doby viděli jen na papíře.

Navíc jsem pochopila, že lidem něco dávám a že na to nepotřebuju mít žádnou vysokou školu. Stačila mi praxe a sebevzdělávání. Práce mě rozhodně posunula mnohem dál, než kdybych seděla za lavicí ve škole.

Jak trnitá je cesta k vlastnímu podnikání?

Hodně. Momentálně jsem ve fázi, kdy si zařizuji živnost plavání kojenců. Zatím pracuji pod Vandou Schreierovou. Ona podniká v plavání kojenců v Praze, já pro ni tedy představuju jakousi brněnskou pobočku. Beru to ale jako poslání, takže budu ve své práci pokračovat.

 

Tereza Tesařová

Narodila se 4. 12. 1996 v Brně, kde studovala základní a později i střední pedagogickou školu. Od základní školy hrála na klavír, od jedenácti let se věnovala zpěvu a od střední školy tanci. Na začátku čtvrtého ročníku střední školy se vším přestala a začala se pracovně věnovat plavání kojenců. Jejími největšími zálibami jsou v současnosti děti a vaření.

 

Autor článku: Jan Pánek

Autor: Stisk Studentský deník | pondělí 17.10.2016 22:36 | karma článku: 16,92 | přečteno: 607x
  • Další články autora

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma: 9,09 | Přečteno: 248x | Diskuse| Kultura

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma: 8,62 | Přečteno: 162x | Diskuse| Média

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma: 7,29 | Přečteno: 131x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma: 8,79 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Recenze: Hlavní hrdina přepere tygra. To je bollywoodský trhák RRR

Bollywoodský film RRR, který se odehrává v koloniální Indii, nenechá diváka ani na chvíli usnout. Emoce, zpěv, boje. Film plný adrenalinu a nebezpečí.

19.10.2022 v 13:00 | Karma: 8,42 | Přečteno: 185x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com