Stisk Studentský deník

Domácí okruh je pro mě největší výzvou, říká Karel Abrahám

14. 03. 2017 11:26:25
Karel Abrahám se po roce v Superbike World Championship, kdy jezdil za Milwaukee, vrátil do Mistrovství světa silničních motocyklů (MotoGP).
Karel Abrahám svou motorku představil s úsměvem
Karel Abrahám svou motorku představil s úsměvem (Daniela Ottová)

Karel Abrahám je motocyklový závodník, který se narodil 2. ledna 1990 v Brně. Se závody začal v roce 2001 a od roku 2005 závodil v seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů. Začínal v kategorii do 125cm3, postupně se propracoval až k prestižní MotoGP, kde ve svých dvaceti letech začal jako nejmladší jezdec v historii. V MotoGP se držel mezi roky 2011 až 2015. Na rok 2016 se Karel Abrahám rozhodl vyzkoušet změnu a přestoupil do soutěže Superbike World Championship, kde jezdil za tým Milwaukee BMW, v roce 2017 se Abrahám vrátil do MotoGP.

Po roční zkušenosti v mistrovství Superbike se vracíte do MotoGP. Jaký máte z návratu pocit?

Rozhodně se cítím, jako když se vracím domů. Většinu kariéry jsem strávil právě v této soutěži. Nedávno jsem o tom mluvil s Eugenem Lavertym, který se vrací do Superbike. On je vlastně můj opak. Období největších úspěchů zažil v Superbicích, než si vyzkoušel MotoGP. V MotoGP jezdil za tým Aspar, do kterého nastupuji teď já. Takže já se vracím domů do MotoGP a on se vrací k superbikům. Hezky se vyměníme. (směje se)

Nastoupil jste do do Pull&Bear Aspar Team, což je pro vás úplně neznámý tým. Jak se vám zatím líbí?

Tým je super, rozumíme si. Zdá se, že zatím funguje všechno dobře. Jsem s ním dost spokojený. Takže teď jen doufám, že to takhle dobře půjde i dál.

Letos máte také novou motorku – Ducati Desmosedici GP15. Vyhovuje vám?

Za roky, co jezdím, jsem zkoušel různé motorky. Měl jsem Aprilii, Hondu a taky jinou Ducati. Mám hodně zkušeností s různými motorkami, ale tahle mi zatím hodně vyhovuje. Značka Ducati se mi líbila vždycky a z tohoto modelu jsem nadšený. Po testech, co jsem s ní jel, mi zatím vážně sedí ze všech nejlíp.

MotoGP za chvíli začne „naostro“. První závod se bude konat 26. března v Kataru. Cítíte se z toho nervózní?

No, nervózní jsem určitě, chci, aby se nám to povedlo. Rád bych, abychom dosáhli dobrých výsledků a měli celkově dobrý celý ten závodní víkend. Cítím se trochu pod tlakem, protože je to můj první závod po návratu do MotoGP, tak doufám, že nikoho nezklamu.

Máte vytyčený nějaký cíl?

Chci zajet dobře, samozřejmě. Rozhodně nemám nějaké cílové místo nebo cílový čas. Nerad bych zklamal tým. Ale nehodlám slibovat něco, co třeba nesplním.

V srpnu se závod pojede v Brně. Myslíte si, že máte určitou výhodu domácího prostředí?

To rozhodně ne. Ve skutečnosti je pro mě Brno asi nejhorší závod. Ne, že by byl nějak špatný, ale protože je to v České republice, je okolo toho hodně stresu. Před závody se konají různé akce, sledují mě novináři i sponzoři, navíc taky rodina a samozřejmě fanoušci. A to je hrozný. Svoje fanoušky mám rád a rodinu samozřejmě taky, ale nechci je zklamat. Jsem proto pod tlakem a je to pro mě náročné.

Před brněnským závodem je poměrně dlouhá mezera. Využijete ji k tréninku nebo k odpočinku?

V létě máme trochu víc volna, což je fajn. V tu dobu budu dost unavený a napjatý, stejně jako ostatní závodníci, takže si volno hodlám užit a trochu si odpočinout. Samozřejmě nehodlám celé volno proležet v posteli, ale chci trochu zvolnit tempo. Takhle to má většina závodníků, je to pro nás náročný.

Jak v Brně trávíte čas, když jste doma? Máte nějaká oblíbená místa?

No, já jsem v Brně hodně málo, takže když už se tam dostanu, snažím se trávit čas s kamarády. Někam zajdeme, třeba na oběd nebo tak. Rozhodně se nedá říct, že bych měl v Brně oblíbený místo, kde bych chtěl být pořád.

Jezdíte na motorce i ve volném čase?

Po pravdě, ne. Mám toho celkem dost ze závodů, takže nemám potřebu jezdit na motorce ještě někdy jindy. V poslední době se snažím udělat si s kamarády sem tam výlet, ale jinak sám moc nejezdím.

Po roční zkušenosti v mistrovství Superbike se vracíte do MotoGP. Jaký máte z návratu pocit?

Rozhodně se cítím, jako když se vracím domů. Většinu kariéry jsem strávil právě v této soutěži. Nedávno jsem o tom mluvil s Eugenem Lavertym, který se vrací do Superbike. On je vlastně můj opak. Období největších úspěchů zažil v Superbicích, než si vyzkoušel MotoGP. V MotoGP jezdil za tým Aspar, do kterého nastupuji teď já. Takže já se vracím domů do MotoGP a on se vrací k superbikům. Hezky se vyměníme. (směje se)

Nastoupil jste do do Pull&Bear Aspar Team, což je pro vás úplně neznámý tým. Jak se vám zatím líbí?

Tým je super, rozumíme si. Zdá se, že zatím funguje všechno dobře. Jsem s ním dost spokojený. Takže teď jen doufám, že to takhle dobře půjde i dál.

Letos máte také novou motorku – Ducati Desmosedici GP15. Vyhovuje vám?

Za roky, co jezdím, jsem zkoušel různé motorky. Měl jsem Aprilii, Hondu a taky jinou Ducati. Mám hodně zkušeností s různými motorkami, ale tahle mi zatím hodně vyhovuje. Značka Ducati se mi líbila vždycky a z tohoto modelu jsem nadšený. Po testech, co jsem s ní jel, mi zatím vážně sedí ze všech nejlíp.

MotoGP za chvíli začne „naostro“. První závod se bude konat 26. března v Kataru. Cítíte se z toho nervózní?

No, nervózní jsem určitě, chci, aby se nám to povedlo. Rád bych, abychom dosáhli dobrých výsledků a měli celkově dobrý celý ten závodní víkend. Cítím se trochu pod tlakem, protože je to můj první závod po návratu do MotoGP, tak doufám, že nikoho nezklamu.

Máte vytyčený nějaký cíl?

Chci zajet dobře, samozřejmě. Rozhodně nemám nějaké cílové místo nebo cílový čas. Nerad bych zklamal tým. Ale nehodlám slibovat něco, co třeba nesplním.

V srpnu se závod pojede v Brně. Myslíte si, že máte určitou výhodu domácího prostředí?

To rozhodně ne. Ve skutečnosti je pro mě Brno asi nejhorší závod. Ne, že by byl nějak špatný, ale protože je to v České republice, je okolo toho hodně stresu. Před závody se konají různé akce, sledují mě novináři i sponzoři, navíc taky rodina a samozřejmě fanoušci. A to je hrozný. Svoje fanoušky mám rád a rodinu samozřejmě taky, ale nechci je zklamat. Jsem proto pod tlakem a je to pro mě náročné.

Před brněnským závodem je poměrně dlouhá mezera. Využijete ji k tréninku nebo k odpočinku?

V létě máme trochu víc volna, což je fajn. V tu dobu budu dost unavený a napjatý, stejně jako ostatní závodníci, takže si volno hodlám užit a trochu si odpočinout. Samozřejmě nehodlám celé volno proležet v posteli, ale chci trochu zvolnit tempo. Takhle to má většina závodníků, je to pro nás náročný.

Jak v Brně trávíte čas, když jste doma? Máte nějaká oblíbená místa?

No, já jsem v Brně hodně málo, takže když už se tam dostanu, snažím se trávit čas s kamarády. Někam zajdeme, třeba na oběd nebo tak. Rozhodně se nedá říct, že bych měl v Brně oblíbený místo, kde bych chtěl být pořád.

Jezdíte na motorce i ve volném čase?

Po pravdě, ne. Mám toho celkem dost ze závodů, takže nemám potřebu jezdit na motorce ještě někdy jindy. V poslední době se snažím udělat si s kamarády sem tam výlet, ale jinak sám moc nejezdím.

Daniela Ottová

Autor: Stisk Studentský deník | karma: 16.96 | přečteno: 270 ×
Poslední články autora