Chtěl jsem své poznatky dát vědět světu, říká zakladatel instagramového profilu Kam v Brně

30. 10. 2019 15:26:14
Instagram je dnes populárním místem ke sdílení fotek. Úspěšným profilem je Kam v Brně, který se zaměřuje na recenze z restaurací, barů a kaváren a v současné chvíli má téměř 30 tisíc sledujících. Účet spravuje student Pavel Černý.

Co vás vedlo k založení Kam v Brně?

Rád jsem chodil do podniků, tehdy jsem to dával ještě na svůj osobní Instragram. Nějak jsem chtěl své poznatky dát vědět světu a čekal jsem, co na to lidé řeknou. A jim se to docela líbilo, i když samozřejmě mám i nějaké odpůrce.

Máte představu, jaká věková generace váš profil sleduje?

Nejčastěji mě sledují studenti, konkrétně věková skupina osmnáct až 24 let. Druhou největší skupinou jsou pak lidé 24 až 35, prostě do těch 35 let. Pozitivní je, že nějakých 94 procent mých followerů má nad osmnáct let. To je dobrý základ.

Je těžké být influencerem na sociálních sítích?

Zábava to úplně není, protože ten tlak lidí je opravdu docela velký. Začal jsem se nad tím čím dál víc zamýšlet. Došlo u mě k stresovému selhání. Je to v hlavě. Nemůžu se toho úplně zbavit. Ale přece mě lidé nemůžou soudit, když mě neznají osobně. Přidávám to, co mě baví a to, co mi chutná. Nesdílel bych příspěvek, kdyby mi nechutnalo.

Přemýšlel jste, že byste profil úplně zrušil a skončil?

Občas mě v poslední době napadá, že bych skončil. Ale pak si říkám, že je to škoda, když jsem tomu věnoval tolik času. Možná bych se měl od toho nějak odosobnit a nebrat si to úplně k srdci. Ani teď netrávím tolik času na Instagramu. Snažím se, abych telefon neměl pořád v ruce. Je to zlo.

Když jsou lidi dobří, rád si nimi pokecám. Nemám problém se zastavit, a popovídat si s nimi

Váš instagramový profil má již téměř 30 tisíc sledujících. Poznávají vás fanoušci na ulici?

Lidé mě poznávají, už se mi to už stalo několikrát. Byli i tací, kteří se přišli za mnou vyfotit. Teď jsem například byl na oslavách mé fakulty Vysokého učení technického a hrál tam zpěvák Marpo. Když jsem šel dopředu natáčet, stál tam nějaký týpek. A najednou mi říká, jestli to jsem já, kdo vede Kam v Brně. Tak říkám, že jo, že to jsem já. A on, že fakt respekt, že se mu to líbí. Byl to barber jednoho kytaristy z vystupující kapely. Vyndal si telefon a začal se se mnou fotit. Tyhle momenty potěší.

Máte i nějaké špatné zkušenosti s vedením instagramového profilu?

Jsou i negativní věci. Jednou mi člověk, který vlastní kavárnu, nabídl spolupráci. A pak v půl čtvrtý ráno, asi pod vlivem alkoholu, mi napsal, že v mé „merch“ mikině vypadám jak ... no sprosté slovo mi napsal. Jen kvůli tomu, že to prostě nebyl koncept, který bych na Instagramu chtěl mít. Jednalo se o kavárnu v nákupním centru a já nejsem fanoušek takovýhle podniků. Nenabídnou kvalitu, kterou skrývají podniky v centru Brna.

Plánujete nějakou symbolickou oslavu, až překonáte hranici 30 tisíc sledujících?

Přemýšlel jsem spíš nad tím, že až budu slavit dva roky, tak bych chtěl uspořádat něco jako „restaurant day“. Mohli by tam přijet food trucky od Búcheck a kluci z Egga, nebo i různé další malé stánky. Líbilo by se mi něco takového domluvit. Potkal jsem se díky Kam v Brně se zpěvákem Voxelem a Pekařem, takže kdyby se to i s nimi nějak spojilo, tak to by mohlo být zajímavé. Oni by mohli teoreticky udělat doprovodný program. Co je pro mě opravdu k nezaplacení, jsou ty kontakty. Když s něčím potřebuju pomoct, mám se kam obrátit. Takže nad takovou akcí opravdu přemýšlím. Záleží samozřejmě, jestli by přišli lidé, pro které to primárně dělám.

Základem úspěchu jsou dobré fotky

Jaké máte náklady k provozování instagramového účtu? Platí vám podniky za vaše hodnocení?

Některé finance aktuálně pokryje barterová spolupráce (směnný obchod, poznámka redakce). Když mě někdo osloví, tak se pobavíme o podmínkách. Pro mě je důležité, s čím přijde, co nabízí, a jestli by to bylo pro lidi zajímavé. Některé podniky mě nutí, abych si na to udělal živnost. Ale zase nechci, aby to bylo celé komerční. A když na svém profilu přidávám příspěvky se spoluprací, nemůžou se na mě lidi za to zlobit, vzhledem k tomu, že jsem už do toho dal nemálo peněz. Ony i dvě hloupé kávy stojí s dýškem nějakých 110 korun.

Máte nějaké plány do budoucna?

Už jsem přemýšlel, že bych udělal nějakou stupnici top podniků třeba na kávu, na zákusky a podobně. Ale stále je tady turistické informační centrum, které má gourmet průvodce, kde jsem byl i hodnotícím pro tento ročník. Tak proč bych do toho někomu zasahovat. Hlavně mi přijde divné to pak prodávat mezi lidi, když už to někdo dělá. Teď to tedy turistické centrum prodává asi za 30 korun, ale myslím si, že kdybych to prodával já, tak to nákladově vyjde trošku jinak. Přemýšlel jsem i nad tištěnou formou. Bavil jsem se i o tom s Lukášem Hejlíkem, známe se totiž osobně. Tištěná forma je fajn, ale na všechno musíš najít investora. Aktuálně mám toho tolik, že nevím, co dělat dřív.

Jaké jsou vaše tipy, jak být úspěšný na Instagramu a co dopomohlo konkrétně vám?

Základem úspěchu jsou podle mě dobré fotky. A také věnovat čas popisku, aby to nebyla jedna věta, která nedává smysl. Ať to má nějaký příběh. Můj úspěch mám i díky fajn lidem, kteří mě podpořili sdílením. Měli větší dosah a díky tomu se to pak dostalo i k dalším lidem. A tak se to šířilo dál. Vděčím za to mnoha lidem, čehož jsem si vědom.

Máte nějaký vzor či idol?

Lukáš Hejlík je moje inspirace. S aplikací ohledně jídla přišel jako první a má ji zdarma ke stažení. Funguje to skvěle, má tam dobré rady. Je to gastrofenomén, takže tam může dávat to, co mu opravdu chutná. Má i chytře vyřešenou svou knihu, dělá velmi slušnou reklamu dobrým podnikům. Pro mě je to senzační člověk.

Autor: Kateřina Neumannová

Autor: Stisk Studentský deník | středa 30.10.2019 15:26 | karma článku: 14.25 | přečteno: 272x

Další články blogera

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma článku: 7.83 | Přečteno: 156 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma článku: 7.73 | Přečteno: 149 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 62 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma článku: 7.99 | Přečteno: 131 | Diskuse

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 2823 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1116

Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...