Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Modelka Trnovcová: 90-60-90 je mýtus

O kariéře modelky sní mnoho dívek. Zuzaně Trnovcové se tento sen splnil ve dvanácti letech. Od té doby poznala, že svět modelingu není jen o slávě, ale ani není tak zkažený, jak se povídá. Zkušenost s modelingem ji prý zocelila.

Co musí člověk udělat pro to, aby v modelingu prorazil?

Holky musí být minimálně 172 centimetrů vysoké. Důležitý je také věk. Já začínala ve dvanácti, což byla celkem výjimka. Dnes je to ale normální, protože mladší modelky mají pro agentury větší potenciál. Přijde mi šílené, že tak mladé holky cestují do cizích zemí. Horní věková hranice pro modeling byla dříve 25 let, postupem času se ale i kvůli tomu, že holky vypadají čím dál tím mladší, snižuje. Modelky také nemají být krásné, ale něčím zvláštní, aby si je lidé zapamatovali.

Jaké vztahy v tomto prostředí panují?

Já osobně jsem téměř vždy natrefila na skvělé lidi. Pouze výjimečně jsem nebyla spokojená třeba s vedením agentury, protože zacházení není vždy úplně bezproblémové. Jsem nekonfliktní typ, ale občas je potřeba si dupnout.

Jak je to s konkurencí mezi modelkami?

Konkurence je obrovská. Obecně se modelky dělí na dva typy. Prvním typem jsou přirozeně štíhlé holky. Druhý typ má ale s váhou problém. Tyto holky jsou ochotné vůbec nejíst a agentury to občas dokonce podporují. Bohužel se v dnešní době šijí čím dál tím menší velikosti. Míry devadesát-šedesát-devadesát jsou mýtem, který platí tak maximálně pro miss. Ty mají být na rozdíl od modelek krásné. Modelky teď mají být vysoké a vychrtlé. Často pak mají nízké sebevědomí, protože daná kritéria nesplňují.

Jak jste se k modelingu dostala vy?

Moje máma pracovala v obchodě s luxusním oblečením, ve kterém nakupovaly zcestovalejší a majetnější ženy, které se módou zabývaly. Když jsem tam jednou šla mamku navštívit, všimla si mě jedna z nich, která sama pracovala jako modelka v agentuře. Dala mi kontakt, já jim poslala fotky a tím to začalo. Párkrát mě ale oslovili i agenti v obchodních centrech.

Setkáváte se s předsudky od okolních lidí?

Ano, stále převládá klasická představa hloupých a namyšlených modelek. Proto často při seznamování modeling nezmiňuji a nechám lidi, aby mě mohli nejdřív poznat. Obvykle pak bývají překvapení.

Je nějaký rozdíl mezi ženským a mužským modelingem?

Nejdříve byl u nás populární zejména ženský modeling, v poslední době se však více a více prosazuje ten mužský. Řekla bych, že kritéria mají muži podobná jako ženy, jsou ale lépe placení. Mužských modelů totiž není tolik.

Studujete psychologii v Olomouci. Lze modeling zkombinovat se školou?

Je to náročné. Není čas jezdit do Prahy na castingy. Minulý rok jsem se kvůli studiu odepsala z agentury. Letos jsem pak kvůli škole musela odstoupit ze semifinále Miss. Na Instagram mi sice stále chodí nabídky, ale modelingu už se nevěnuji naplno.

Jaký je váš největší úspěch?

Hodně si vážím toho, že jsem se dostala na titulní stranu české verze módního časopisu Harper’s Bazaar. Taky jsem pracovala pro značku Victoria’s Secret na přehlídce v Číně. Nejlepší však nejsou ocenění, ale zážitky, které díky modelingu mám.

Máte nějakou zkušenost, na kterou nerada vzpomínáte ?

Když jsem byla poprvé v Istanbulu. Tehdy mi bylo šestnáct, ale kvůli smlouvě jsem se musela vydávat za osmnáctiletou. Původně jsem měla jet na casting, ale poté mi řekli, že bude fitting (zkoušení nového oblečení, poznámka redaktora). Fitting se ale odehrával v soukromém bytě jednoho pána. Standardně trvá fitting dvě hodiny, já jich tam strávila pět. Pán na mě sice nic nezkoušel, ale chtěl si se mnou strašně povídat. Chtěla jsem zavolat řidiči, ale číslo na něj nefungovalo. Pro vystrašenou šestnáctiletou holku to nebylo příjemné.

Jaké druhy modelingu v Česku existují?

V Česku plnohodnotně existuje jen modeling zaštítěný hruba pěti velkými agenturami, který jsem dělala i já. Jeho centrem je hlavně Praha. Neexistuje u nás například fotomodeling, který hodně funguje v zahraničí. Populární je ale teď dělat hostesku.

Jak takové agentury fungují?

Agentury svým lidem dohazují akce. Cestu i pobyt jim proplatí, ale berou si okolo deseti procent z výdělku. Čtyřicet procent pak jde zahraniční agentuře, takže zbývajících padesát zůstane modelce či modelovi. Pokud si domluvíte práci mimo agenturu, musíte jí to nahlásit a ona vám to musí schválit.

Je možné se u nás tímto povoláním živit?

Možné to je, ale buď musíte být opravdu nezapomenutelnou tváří, nebo pořád pracovat v zahraničí. Mimo agentury je to složité, už jen kvůli bezpečnosti. Jet někam pracovat na vlastní pěst bych si netroufla. Existují ale také výjimky. Třeba modelka Vindy Krejčí se prosadila přes Instagram, i když ji předtím v agneturách odmítli kvůli nedostatečné výšce.

Co vám modeling dal?

Při cestování je člověk ubytovaný třeba i dva měsíce přímo mezi domácími obyvateli, takže dobře pozná jejich kulturu. Modeling je také skvělý pro trénink cizích jazyků. Celkově mě tato práce naučila větší soběstačnosti. Často vás někdo odmítne nebo vám řekně něco ošklivého. To mě ale nakonec obrnilo.

Máte v modelingu do budoucna nějaké ambice?

Modeling už beru pouze jako brigádu. V budoucnu bych si chtěla založit vlastní psychologickou kliniku. Přes Instagram se ale snažím oslovit holky, které se o modeling zajímají. Začala jsem s dobrovolnickými akcemi a snažím se jim ukázat, že i skrz modeling je možné pomáhat.

Zuzana Trnovcová pochází ze Vsetína. Od dvanácti let se věnuje modelingu. Donedávna ji zaštiťovala agentura Pure, z té však minulý rok vystoupila a nyní si modelingem pouze přivydělává. Objevila se například na titulní stránce české verze časopisu Harper’s Bazaar či na módní přehlídce značky Victoria’s Secret. Nyní studuje psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci.

 

 

 

 

 

Autor: Jakub Podešva

Autor: Stisk Studentský deník | úterý 12.11.2019 12:29 | karma článku: 15,43 | přečteno: 942x
  • Další články autora

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma: 9,09 | Přečteno: 247x | Diskuse| Kultura

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma: 8,62 | Přečteno: 162x | Diskuse| Média

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma: 7,29 | Přečteno: 131x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma: 8,79 | Přečteno: 140x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Recenze: Hlavní hrdina přepere tygra. To je bollywoodský trhák RRR

Bollywoodský film RRR, který se odehrává v koloniální Indii, nenechá diváka ani na chvíli usnout. Emoce, zpěv, boje. Film plný adrenalinu a nebezpečí.

19.10.2022 v 13:00 | Karma: 8,42 | Přečteno: 185x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com