Odbornice vysvětlila, v čem spočívá online marketing

4. 04. 2014 23:36:17
„My pouze produkty propagujeme," řekla specialistka na online marketing z agentury Projekt MySEO.cz Eva Vinklerová. „ Ve finále opravdu záleží na jejich kvalitě," upozorňuje Vinklerová. Online marketing je mezi firmami populární forma propagace, ale široká veřejnost o ní zatím moc neví, i když se s ní denně setkává.

Co je to online marketing?

V kostce, je to způsob, jak zviditelnit sebe a své podnikání na internetu, ale je to hodně široký pojem. Jeden člověk v podstatě ani nedokáže obsáhnout celou sféru online marketingu. Vždycky na něm pracuje více specialistů na jednotlivá odvětví. Zahrnuje optimalizaci webových stránek, všechny druhy reklam na internetu, propagaci na sociálních sítích a vytváření různých virálních materiálů včetně videí.

Specialistka na online marketing Eva Vinklerová Foto: Michaela Havlíčková
Je vhodný pro jakoukoli firmu?

Samozřejmě. Nevím, jaký produkt by se tímto způsobem nedal propagovat. Jistě, u některých komodit jako jsou tabákové výrobky nebo alkohol, Google zakazuje placenou formu reklamy, takže je u nich marketing složitější. Můžete je ale propagovat i jiným způsobem. Zrovna Seznam.cz takto propagovat alkohol dovoluje. Další formou je samozřejmě optimalizace webů a e-shopů nebo propagace na sociálních sítích.

Jaký je vztah mezi online a offline marketingem?

Online marketing je veškerá aktivita na internetu za účelem propagace, offline je takový tradičnější způsob, jak se zviditelnit. Je důležité tyto dvě sféry propojit, aby se doplňovaly a naopak zabránit tomu, aby se křížily. Když vedete kampaň na internetu, tak zároveň dáte lidem vědět reklamou na billboardech nebo v novinách. Sféry online a offline marketingu už jsou tak propojeny, že když má firma marketing, tak by se měla starat jak o tradiční propagaci, tak o internetovou. Rozhodně nehrozí, že by offline marketing vymizel.

Existují rizika online marketingu?

Existují. Online marketing je pořád ještě marketing a v této oblasti nelze nic na sto procent garantovat. Mnoho reklamních agentur se snaží firmy nalákat na to, že když nesplní předpokládaný cíl, nedostanou zaplaceno. V praxi to ale moc nefunguje. Firmy, které se rozhodnou investovat do online marketingu, by si měly uvědomit, že my pouze produkty propagujeme a ve finále opravdu záleží na jejich kvalitě. Je důležité, aby se samy sebe zeptaly, jestli opravdu ten kvalitní produkt mají, jestli se o něj budou lidé zajímat i online a pak z toho můžou vyvodit, zda pro ně plynou nějaká rizika.

Co dalšího by firmy měly vědět před konzultací s marketingovou agenturou?

Fakt, že marketing není jednorázová záležitost. Po optimalizaci stránek se podíváte na internet a ve vyhledávači jste na třetím místě. Podíváte se za nějakou dobu a už můžete být na pátém. Nikdo vám neřekne proč. Můžou za to faktory, které neovlivníte. Většina firem po nás chce také čísla. Jenže v online marketingu sice máte nějaké programy, které vám ukazují návštěvnost stránek, jenže zrovna jejich optimalizace je časově náročný proces. Problém je, když po nás firma chce analýzu a srovnává to s předcházejícím měsícem. Nemůžete srovnávat leden s březnem, protože lidé mají různé nákupní návyky. V lednu je po Vánocích a obecně se málo nakupuje, v březnu se zase situace změní. Takže pokud firmy chtějí relativně objektivní analýzu, tak je lepší srovnávat březen tohoto roku s březnem toho minulého.

Jak funguje propagace na sociálních sítích?

Sociální sítě jsou zrovna hodně populární téma. Facebook zažil velký boom, ale existují další kvanta jiných sociálních sítí, kde se dá dobře propagovat. Nejvíc se v poslední době firmy soustředí právě na ten Facebook, Twitter nebo Instagram. Populární začíná být taky YouTube. Na Facebooku je propagace jednoduchá. Založíte třeba stránky pro fanoušky nebo na něj umístíte placenou reklamu, která se dá výborně cílit podle toho, co uživatelé dávají na svůj profil.

Michaela Havlíčková

Autor: Stisk Studentský deník | pátek 4.4.2014 23:36 | karma článku: 11.13 | přečteno: 583x

Další články blogera

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma článku: 7.83 | Přečteno: 156 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma článku: 7.73 | Přečteno: 149 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 62 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma článku: 7.99 | Přečteno: 131 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 588 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.69 | Přečteno: 897 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.59 | Přečteno: 1535 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 493 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 2823 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1116

Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...