Děkujeme za pochopení.
R52u53d22o45l73f 83S75t64a53r84y
To se nosily sustaky, ktere zpusobily, ze v desti promokly kalhoty a dederonky, ktere rychle zezloutly. Na vyrobe latek se podilela Drevona. Misto snurek do bot se pouzivaly izolacky dratu. Myslim ze jsme byli fesaci.
J31i71ř56í 12Ř47e73z91n69í47k
Nepomlouvejte Západ, ty šusťáky se dovážely z Italie.
T83o27m91á51š 98T12a25t94í97č34e37k
Jednu věc historička nezmínila: krejčovství bylo za socialismu velice úspěšné odvětví šedé ekonomie. Protože jsem měl to štěstí přímého srovnání, vím, že za Husáka chodily Češky oproti Němkám (tehdy ještě značkové oblečení moc rozšířené nebylo) prostě oháknuté.
V19o45k68o65u38n 39V92l16a94d38i21m11i59r
Ten rozdil v konfekci byl primo do nebe volajici. V Praze se cizinec ze zapadu poznal podle obleceni na prvni pohled. A Studenti ze spratelenych zemi nikdy neoslovili tuzemce, aby mu nabidli vymenu penez.
M87i50r96o78s90l81a15v 72B61u55č91e34k
K textilu mám blízko, pak potvrzuji - Šaty dělaj člověka. Opravdu zajímavé, kdo se obleče - boty - svrchník - doplňky, pak se nerve a neválí po zemi ... 1 Republika - Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán ! Látky na kostýmy, obleky, pláště - velury, flauše - za socialismu svou kvalitu měly, (vývoz na Západ). Horší s velkoprůlmyslovou kofekcí - OP Prostějov. Kdo chtěl suprový oblek, šil u krejčích ,(bývalí živno - precizní práce borců !). Mj. na to přišel i Klement se svou ženou ! Znárodnili salon madame Podoslké, aby šili pouze tam ! Jinak módu stále udávají dvě uzásadní centra - Milano + Paříž. Kdo tam své kolekce nevystavuje - neexistuje ...
J50i69ř45í 35Ř67e79z57n23í46k
Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán? Kdo dnes nosí (fialová) saka a klouboky? Je suis chuligan.
M65i78c17h62a40l 53G42r87e88š79l49i48k
Síce komančom sa asi rozhovor nepáči, ale za ich režimu bola konfekcia biedna. Ženy zháňali Burdy a po práci šili a plietli, ak chceli mať niečo zaujímavé. Tí, ktorí si to nepamätajú asi majú sklerózu, alebo boli papaláši žijúci mimo reality.
J74i97ř29í 43Ř54e67z84n57í89k
Tak o 80. letech autorka vůbec nemluví. A ostatně o Burdě to nebylo, bylo to o látkách a v látkách.
M75a41r71t87i33n 69F69a70l40t53ý45n
Dáma by měla ještě studovat a ne se vydávat za kurátorku a historičku módy.
V jejím věku by u filmu na Barrandově mohla dělat maximálně kostymérku - t.j. šatnářku - a ne si hrát na kurátorku. SAMOZŘEJMĚ, že hrají roli peníze; a SAMOZŘEJMĚ, že zde hrají roli kvalitní znalosti samotného kostýmního vytvárníka (což není kostymérka!).
Krom toho by měla vědět, že film byl vždycky licence a nikdy ne hraný historický dokument...
A jak píše diskutující J. Ř. - kostýmy jsou spojeny s dobou a její historií. Kdo toto nezná nebo neumí, je pouhý žalostný ignorant.
J50i83ř28í 70Ř37e51z61n39í72k
Existoval toliko volné ideově propojené společenství lidově demokratických států do konce 50.let. Československá socialistická republika vznikla v r. 1960.
Pokud historička používá hantýrku, ukazuje tím toliko, že nic neví o době, o které hovoří.
- Počet článků 2823
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1121x
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Katedra žurnalistiky FSS MU Brno
- Magazín M, časopis Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Facebooku
- Stisk online, studentský zpravodajský online deník (plná verze)
- Atrium, časopis Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
- Muni TV, studentská televize Masarykovy univerzity
- Humans of FSS
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Twitteru
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Instagramu
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na YouTube