- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To se nosily sustaky, ktere zpusobily, ze v desti promokly kalhoty a dederonky, ktere rychle zezloutly. Na vyrobe latek se podilela Drevona. Misto snurek do bot se pouzivaly izolacky dratu. Myslim ze jsme byli fesaci.
Nepomlouvejte Západ, ty šusťáky se dovážely z Italie.
Jednu věc historička nezmínila: krejčovství bylo za socialismu velice úspěšné odvětví šedé ekonomie. Protože jsem měl to štěstí přímého srovnání, vím, že za Husáka chodily Češky oproti Němkám (tehdy ještě značkové oblečení moc rozšířené nebylo) prostě oháknuté.
Ten rozdil v konfekci byl primo do nebe volajici. V Praze se cizinec ze zapadu poznal podle obleceni na prvni pohled. A Studenti ze spratelenych zemi nikdy neoslovili tuzemce, aby mu nabidli vymenu penez.
K textilu mám blízko, pak potvrzuji - Šaty dělaj člověka. Opravdu zajímavé, kdo se obleče - boty - svrchník - doplňky, pak se nerve a neválí po zemi ... 1 Republika - Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán ! Látky na kostýmy, obleky, pláště - velury, flauše - za socialismu svou kvalitu měly, (vývoz na Západ). Horší s velkoprůlmyslovou kofekcí - OP Prostějov. Kdo chtěl suprový oblek, šil u krejčích ,(bývalí živno - precizní práce borců !). Mj. na to přišel i Klement se svou ženou ! Znárodnili salon madame Podoslké, aby šili pouze tam ! Jinak módu stále udávají dvě uzásadní centra - Milano + Paříž. Kdo tam své kolekce nevystavuje - neexistuje ...
Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán? Kdo dnes nosí (fialová) saka a klouboky? Je suis chuligan.
Síce komančom sa asi rozhovor nepáči, ale za ich režimu bola konfekcia biedna. Ženy zháňali Burdy a po práci šili a plietli, ak chceli mať niečo zaujímavé. Tí, ktorí si to nepamätajú asi majú sklerózu, alebo boli papaláši žijúci mimo reality.
Tak o 80. letech autorka vůbec nemluví. A ostatně o Burdě to nebylo, bylo to o látkách a v látkách.
Dáma by měla ještě studovat a ne se vydávat za kurátorku a historičku módy.
V jejím věku by u filmu na Barrandově mohla dělat maximálně kostymérku - t.j. šatnářku - a ne si hrát na kurátorku. SAMOZŘEJMĚ, že hrají roli peníze; a SAMOZŘEJMĚ, že zde hrají roli kvalitní znalosti samotného kostýmního vytvárníka (což není kostymérka!).
Krom toho by měla vědět, že film byl vždycky licence a nikdy ne hraný historický dokument...
A jak píše diskutující J. Ř. - kostýmy jsou spojeny s dobou a její historií. Kdo toto nezná nebo neumí, je pouhý žalostný ignorant.
Existoval toliko volné ideově propojené společenství lidově demokratických států do konce 50.let. Československá socialistická republika vznikla v r. 1960.
Pokud historička používá hantýrku, ukazuje tím toliko, že nic neví o době, o které hovoří.