Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jestliže Jane Horváthové chybí interakce mezi Romy a Čechy, tak ať mi poví, ve které zemi, kde Romové tvoří početně významnou skupinu obyvatel, je tato interakce postačující a bezproblémová.

Pokud vím, tak to není na Slovensku, není to v Maďarsku, není to v balkánských zemích, není to v Itálii, není to ve Španělsku, není to v zemích bývalého Sovětského svazu.

Takže buď je těch náhod příliš mnoho, nebo to naopak náhoda není a o něčem to vypovídá.

2 0
možnosti
Foto

Interakce je otázkou příležitosti a získávání zkušenosti z předchozích interakcí.

Pokud se setkám se šikovným řemeslníkem, který mi kdysi rekonstruoval byt, rád si s ním i po letech zajdu na pivo a neřeším, že je Rom. Před podvodníčky a sběrači "odložených" věcí, kteří na mne zkoušejí různé finty, se ale mám na pozoru. A opět je jedno, ke kterému etniku patří.

Myslím, že různé romské organizace by se měly především snažit, aby většinová společnost měla co nejvíce praktických zkušeností s těmi pozitivními interakcemi a pokud možno chyběly zkušenost s interakcemi negativními. Není to ale otázka nějaké propagace ve sdělovacích prostředcích nebo řečnění ve školách, ale právě toho, co lidé sami na vlastní kůži zažijí.

2 0
možnosti
Foto

U mne nedochází ani k interakci s Vietnamci. Není důvod. V jejich obchodech nenakupuji. Jen jednou jsem šel na golfu ve flightu s jedním takovým, ale moc jsme si nepopovídali.

0 0
možnosti

Panebože, tolik lživého newspeaku pohromadě.

2 0
možnosti

Pani chybi to, ze se o Romech nepise v kladnych konsekvencich. Me zase chybi, ze kdyz se stane neco negativniho ze strany Romu vuci majorite, tak se o tom nepise na romea.cz s dovetkem, "tak tohle panove ne, tohle nedelejte, moc nam to skodi na povesti". A kdyz uz nahodou ano, tak se vec bagatelizuje.

3 0
možnosti
Foto

Ona chybí interakce i mezi rodilými Čechy s rozdílným společenským postavením a myslím, že to tak bude i jinde ve světě. Svůj k svému platilo a pořád platí. O čem si má třeba povídat jaderný fyzik s popelářem? Snad ještě, kdyby měli aspoň společného koníčka.

2 0
možnosti

"Proč mají podle vás Češi vůči Romům tolik předsudků? Protože že mezi nimi nedochází k interakci." - U mně je to naopak, právě protože k několika interakcím už došlo :-(.

Jinak, nemluvil bych o "interakci mezi Romy a Čechy", protože naši Romové jsou taky Češi, pokud jde o občanství. V takových diskuzích používám právě gádžo. Hanlivě mi to nezní. Ono totiž, jak co zní záleží v jakém významu se to používá. Podobně, když se zavedl "Rom" místo hanlivého "Cikán", tak dnes již oboje zní stejně, protože se oboje používá ve stejných kontextech.

5 0
možnosti
Foto

považujete za interakci situaci, kdy se dům díky romským mravům stává neobyvatelný???

8 0
možnosti
Foto

Jak si někdo může myslet, že vypíchnutím jinakoszi nějaké kultury přispěje k integraci??? To je fakt na hlavu.

Jako dítě jsem si denně hrála s Romy (tehdy to byli cikáni), a vůbec mě nenapadlo řešit, že by snad měli být jiní. Jenže holt tehdy nebyla žádná romská muzea a už vůbec ne spolky. Zřejmě díky tomu jsme si v parku a ulicéích normálně rozuměli.

0 0
možnosti

My jsme si nerozuměli ani jako děti. Jediná skupina, která mě přepadla a okradla byli cikáni

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
8 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS