Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odbornice vysvětlila, v čem spočívá online marketing

„My pouze produkty propagujeme," řekla specialistka na online marketing z agentury Projekt MySEO.cz Eva Vinklerová. „ Ve finále opravdu záleží na jejich kvalitě," upozorňuje Vinklerová. Online marketing je mezi firmami populární forma propagace, ale široká veřejnost o ní zatím moc neví, i když se s ní denně setkává. 

Co je to online marketing?

V kostce, je to způsob, jak zviditelnit sebe a své podnikání na internetu, ale je to hodně široký pojem. Jeden člověk v podstatě ani nedokáže obsáhnout celou sféru online marketingu. Vždycky na něm pracuje více specialistů na jednotlivá odvětví. Zahrnuje optimalizaci webových stránek, všechny druhy reklam na internetu, propagaci na sociálních sítích a vytváření různých virálních materiálů včetně videí.  

Je vhodný pro jakoukoli firmu?

Samozřejmě. Nevím, jaký produkt by se tímto způsobem nedal propagovat. Jistě, u některých komodit jako jsou tabákové výrobky nebo alkohol, Google zakazuje placenou formu reklamy, takže je u nich marketing složitější. Můžete je ale propagovat i jiným způsobem. Zrovna Seznam.cz takto propagovat alkohol dovoluje. Další formou je samozřejmě optimalizace webů a e-shopů nebo propagace na sociálních sítích.

Jaký je vztah mezi online a offline marketingem?

Online marketing je veškerá aktivita na internetu za účelem propagace, offline je takový tradičnější způsob, jak se zviditelnit. Je důležité tyto dvě sféry propojit, aby se doplňovaly a naopak zabránit tomu, aby se křížily. Když vedete kampaň na internetu, tak zároveň dáte lidem vědět reklamou na billboardech nebo v novinách. Sféry online a offline marketingu už jsou tak propojeny, že když má firma marketing, tak by se měla starat jak o tradiční propagaci, tak o internetovou. Rozhodně nehrozí, že by offline marketing vymizel.

Existují rizika online marketingu?

Existují. Online marketing je pořád ještě marketing a v této oblasti nelze nic na sto procent garantovat. Mnoho reklamních agentur se snaží firmy nalákat na to, že když nesplní předpokládaný cíl, nedostanou zaplaceno. V praxi to ale moc nefunguje. Firmy, které se rozhodnou investovat do online marketingu, by si měly uvědomit, že my pouze produkty propagujeme a ve finále opravdu záleží na jejich kvalitě. Je důležité, aby se samy sebe zeptaly, jestli opravdu ten kvalitní produkt mají, jestli se o něj budou lidé zajímat i online a pak z toho můžou vyvodit, zda pro ně plynou nějaká rizika.

Co dalšího by firmy měly vědět před konzultací s marketingovou agenturou?

Fakt, že marketing není jednorázová záležitost. Po optimalizaci stránek se podíváte na internet a ve vyhledávači jste na třetím místě. Podíváte se za nějakou dobu a už můžete být na pátém. Nikdo vám neřekne proč. Můžou za to faktory, které neovlivníte. Většina firem po nás chce také čísla. Jenže v online marketingu sice máte nějaké programy, které vám ukazují návštěvnost stránek, jenže zrovna jejich optimalizace je časově náročný proces. Problém je, když po nás firma chce analýzu a srovnává to s předcházejícím měsícem. Nemůžete srovnávat leden s březnem, protože lidé mají různé nákupní návyky. V lednu je po Vánocích a obecně se málo nakupuje, v březnu se zase situace změní. Takže pokud firmy chtějí relativně objektivní analýzu, tak je lepší srovnávat březen tohoto roku s březnem toho minulého.

Jak funguje propagace na sociálních sítích?

Sociální sítě jsou zrovna hodně populární téma. Facebook zažil velký boom, ale existují další kvanta jiných sociálních sítí, kde se dá dobře propagovat. Nejvíc se v poslední době firmy soustředí právě na ten Facebook, Twitter nebo Instagram. Populární začíná být taky YouTube. Na Facebooku je propagace jednoduchá. Založíte třeba stránky pro fanoušky nebo na něj umístíte placenou reklamu, která se dá výborně cílit podle toho, co uživatelé dávají na svůj profil.

 

Michaela Havlíčková

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Stisk Studentský deník | pátek 4.4.2014 23:36 | karma článku: 11,45 | přečteno: 583x
  • Další články autora

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma: 9,09 | Přečteno: 250x | Diskuse| Kultura

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma: 8,62 | Přečteno: 162x | Diskuse| Média

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma: 7,29 | Přečteno: 131x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma: 8,79 | Přečteno: 141x | Diskuse| Sport

Stisk Studentský deník

Recenze: Hlavní hrdina přepere tygra. To je bollywoodský trhák RRR

Bollywoodský film RRR, který se odehrává v koloniální Indii, nenechá diváka ani na chvíli usnout. Emoce, zpěv, boje. Film plný adrenalinu a nebezpečí.

19.10.2022 v 13:00 | Karma: 8,42 | Přečteno: 185x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Okamura předčítal Trumpův projev a na obstrukce dorazil i hokejový králík Bob

10. května 2024  5:43,  aktualizováno  11:30

Přímý přenos Do parlamentu, na bitvu o korespondenční volbu, dorazil i maskot hokejového šampionát, králík Bob v...

„Do války se chodí zabíjet.“ Ukrajinský ministr hájil i povolávání vrahů

10. května 2024  11:02

Ukrajinský ministr spravedlnosti Denys Maliuska se domnívá, že z vězeňského systému by mohlo být...

V podezřelých časopisech publikoval i Havlíček. Nejsou predátorské, hájí se

10. května 2024  8:54,  aktualizováno  10:59

Místopředseda opozičního hnutí ANO Karel Havlíček zveřejňoval vědecké články v podezřelých...

Kupka věří v medaili, Babiš ve zlato. Politici tipují, jak dopadnou čeští hokejisté

10. května 2024  10:58

Hokejové mistrovství světa v Praze tradičně láká i politiky. Osobně se na zápasy Čechů do O2 areny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com