Anketa: Březen, měsíc čtenářů – (Co) čtou studenti?

Březen, měsíc knihy, je tady. V knihovnách po celé České republice probíhají akce na podporu  a propagaci čtení a čtenářů, kterých, jak se zdá, bohužel v poslední době ubývá.

Brno - Čtení knih je v dnešní uspěchané době věcí, na kterou si stále méně a méně lidí udělá čas. Vysokoškolští studenti mají plné ruce práce nejen s učením ale i se svým kulturním a sociálním vyžitím. Na to, zda na přečtení knihy jen tak pro zábavu zbývá vůbec čas, a po jaké knize v tom případě sáhnou, odpovídali studenti z fakult Masarykovy univerzity.

Vendula Křivá, 21 let, Rosice, studentka Fakulty sociálních studií

Kvůli tomu, že mi hodně zabere čtení antropologických textů do školy, mám na ostatní literaturu čas spíš až o prázdninách. Vadí mi nepraktické tahání těžkých knih, proto si tituly stahuju do elektronické čtečky. Mezi moje nejoblíbenější knihy patří série o Harrym Potterovi. Momentálně čtu knihu Volání kukačky od Roberta Galbraitha, což je pseudonym autorky Joanne Rowlingové. Těším se od ní na novou knihu Hedvábník, která na Volání kukačky navazuje a právě teď vychází.

 

Josef Denk, 21 let, Brno, student Právnické fakulty

Ke čtení už se nedostanu tolik jako dřív. Zvládám tak maximálně dvě knihy za měsíc. Čtu hlavně fantasy literaturu, nejraději mám klasiky – Terryho Pratchetta a Andrzeje Sapkowského. Od něho jsem v poslední době četl Bouřkovou sezónu. Dál mám ještě oblíbené staré noirové detektivky, teď mám zrovna rozečtenou Sestřičku od Raymonda Chandlera.

 

 

Kateřina Pacovská, 21 let, Brno, studentka Fakulty sociálních studií

Čtu kdykoliv mám volno, což není moc často, ale minimálně dvakrát nebo třikrát týdně se ke čtení dostanu. Z autorů mám poslední dobou nejraději Johna Irvinga. Líbí se mi, že si vybírá témata, o kterých se moc nepíše, a také to, jak svoje příběhy vypráví na pozadí skutečných historických událostí. Jako nejlepší knihy, které jsem v poslední době přečetla, hodnotím Irvingův Svět podle Garpa a V jedné osobě, potom Ztracený symbol od Dana Browna. Tyto nově vyšlé knihy občas prokládám i staršími klasikami, jako je třeba Paní Bovaryová či Egypťan Sinuhet.

Martin Kuchta, 22 let, Brno, student Pedagogické fakulty

Už asi od svých sedmnácti let zvládnu přečíst tak tři až pět knih týdně. Nezaměřuju se jen na jeden žánr, upřednostňuju rozmanitost. Mám rád českou i anglickou poezii, kterou i píšu. Hodně se mi líbí díla, která jsou něčím jedinečná a originální, třeba science-fantasy českého spisovatele Jiřího Kulhánka. A kromě mnoha jiných se mi líbí dramata Voskovce a Wericha.

 

 

Viola Fieberová, 21 let, Brno, studentka Právnické fakulty

Skoro všechen svůj čas bohužel musím věnovat školní povinné literatuře, když si ale najdu chvilku, ráda si přečtu napínavé knihy od Dana Browna. Nejvíce se mi od něho zatím líbilo Inferno. Taky mám ráda historické romány a romantická díla Jane Austenové. Z knih od českých autorů se mi za poslední dobu dobře četl Soudce z milosti od Ivana Klímy.

 

 

Petr Žák, 21 let, Brno, student Fakulty Informatiky

Musím se přiznat, že až na pár věcí do školy skoro vůbec nečtu. V poslední době jsem si ale vyhlédl dvě knihy s válečnou tématikou – Operace Redwing od Marcuse Luttrella a Černý jestřáb sestřelen od Marka Bowdena. Ty se chystám v nejbližší době přečíst. Kdybych měl na čtení více času, určitě by mě to kromě knih o válce táhlo taky k fantasy nebo sci-fi literatuře.

 

 

Kateřina Ištvanová, 22 let, Brno, studentka Fakulty sociálních studií

V průběhu semestru moc knih nepřečtu, lepším odreagováním je pro mě pustit si třeba seriál. Se čtením to pak doháním o prázdninách. Líbí se mi detektivky a historické romány. Momentálně čtu Sněhuláka od Jo Nesba. Kromě toho, že je to skvěle napsaná a napínavá kniha, si zároveň i procvičím cizí jazyk - čtu ji totiž v angličtině.

Autor: Stisk Studentský deník | pátek 13.3.2015 22:51 | karma článku: 21,91 | přečteno: 951x
  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com