E-shopy hlásí nárůst tržeb. Populární jsou telefony, hračky i knihy

Internetové obchody mají meziročně vyšší tržby. Vánoční sezóna pro ně začala již takzvaným Black Friday neboli Černým pátkem. Ten prověřil, jak dobře připravené jsou e-shopy na Vánoce. 

Brno – Nejen vánoční dárky nakupují lidé stále častěji přes internet. Nápor, který v těchto dnech musejí e-shopy zvládnout, je tak rok od roku vyšší. Vánoční nakupovací sezóna pro e-shopy přitom začíná už na takzvaný Black Friday, neboli Černý pátek, který je koncem listopadu. „Zákazníci začali s prvními vánočními nákupy a vyhnuli se tak stresu z nakupování na poslední chvíli,“ řekl mluvčí Mall.cz Jan Řezáč.  

Internetový obchod Alza.cz hlásí podle mluvčí Patricie Šedivé meziroční nárůst o třicet procent, naskladněno mají více než pět milionů kusů zboží. „Prozatím se nejvíce prodávaly mobilní telefony, toaletní a parfémové vody, ale také společenské hry,“ shrnula Šedivá. „Návštěvnost stránek dosahuje až k jednomu a půl milionu denně. Fyzicky je nutné ve špičce za jeden den vyřídit i sto tisíc objednávek, to znamená půl vteřiny na jednu objednávku,“ uvedl obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.

I stránky nákupního rádce Heuréka.cz mají letos více návštěvníků. Podle údajů projektu Net Monitor, který sleduje návštěvnost internetu, zobrazilo letos stránky za druhý adventní týden více než dva a čtvrt milionu lidí. Vloni se za stejnou dobu jednalo jen o milion dvě stě tisíc návštěvníků, což znamená téměř dvojnásobný nárůst. Začátkem vánoční sezóny pro Heuréku byl týden dopravy zdarma, který se uskutečnil v polovině listopadu. „Chtěli jsme, aby zákazníci mohli nakoupit vše, co chtějí nejen pod stromeček s dostatečným předstihem,“ řekl ředitel zákaznického centra Heuréky Jan Kriegel.

Mall.cz, další z českých internetových obchodů, hlásí nárůst tržeb již od Black Friday. Během této akce odbavili zaměstnanci přes půl milionu kusů zboží, což je o 80 procent více než vloni. „Také jsme prověřili připravenost našeho zásobování na vánoční špičku,“ uvedl mluvčí Řezáč. Zákazníci nejčastěji nakupují hračky, malé domácí spotřebiče a potřeby pro domácnost.

Češi nakupují před Vánocemi více nejen zboží, ale i zájezdy. Ty využívají jako dárky samotné, ale vybírají také zájezdy, na kterých mohou dokoupit poslední zboží sami. Podle odhadu portálu Slevomat zamíří na vánoční trhy do nejžádanějších Drážďan každoročně až několik stovek tisíc Čechů. „Tamní vánoční trhy jsou vyhlášené a dobře časově dostupné. Češi tam jezdí i za levnými nákupy,” popsala ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Podle výše zmíněných e-shopů jsou letos oblíbené například společenské hry Krycí jména nebo Dostihy a sázky. Zákazníci často kupují také knihy jako je Saturnin se vrací nebo Hadrový panák. Ačkoliv v současné době většina e-shopů garantuje doručení až domů do Vánoc, zhruba pět až sedm dní před Štědrým dnem se tato služba začíná vztahovat pouze na osobní odběr na prodejně.

Autor: Stisk Studentský deník | pondělí 18.12.2017 22:22 | karma článku: 7,42 | přečteno: 82x