Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Květen ve znamení šetrných kilometrů. Soutěž Do práce na kole zapojuje školy

19. 03. 2018 22:33:54
K letošnímu osmému ročníku soutěže Do práce na kole organizuje pořadatelská společnost Auto*Mat nově také přidruženou kampaň Do školy na kole, jejímž cílem je především vzdělávat, zlepšovat tělesnou kondici i životní prostředí.

Brno – S příchodem března před více než dvěma týdny otevřel své registrační brány osmý ročník cyklistické celostátní soutěže Do práce na kole. Počet měst i občanů účastnících se měsíc trvajícího závodu rok od roku narůstá, letošní kampaň je však oproti předešlým o něco bohatší – organizátoři zapojili kromě firem i vybrané střední a vysoké školy. „Na vlastní pohon“ se tak při boji o mnohé výhry mohou v přidružené soutěži po celý květen dopravovat také studentské týmy.

„V posledních ročnících soutěže jsme opakovaně dostávali dotazy, zda se mohou zapojit i školy. Tomuto přání jsme letos vyhověli i z toho důvodu, že jsme se rozhodli zaměřit osmý ročník na vzdělávání, hlavně co se týče udržitelné mobility,“ komentuje Lenka Myšáková, organizátorka kampaně společnosti Auto*Mat, pod jejíž hlavičkou soutěž probíhá. Pravidla jsou jednoduchá. Alespoň dvě třetiny cest do práce musí přihlášený dvou až pětičlenný tým absolvovat bezmotorovým dopravním prostředkem. Longboardem a koloběžkou počínaje, chůzí či během konče. Zájemci se mohou registrovat až do konce dubna.

Jak ukazují data z minulých let, počet registrovaných rok od roku stoupá – jen v loňském ročníku soutěžilo téměř třináct tisíc lidí v třiceti třech pořadatelských městech. Spolupráce s radnicemi je různá, někde dokonce problematická. „Obecně to lépe funguje v menších městech – jsou více flexibilní. Více se jezdí na Moravě, je tam silnější cyklistická komunita, která má vyšší vliv na radnice. Tamější mírný terén tomu pomáhá, je více lidí, kteří jsou zvyklí jezdit na kole. V Čechách, kde je krajina hornatější, nebo v Praze, kde je složitá doprava, jezdí na kole spíše skalní příznivci nebo odvážlivci,“ říká Myšáková.

Zatímco Auto*Mat funguje jako celostátní koordinátor, většinu měst zaštiťuje koordinátor regionální. Pořádají soutěž, shání sponzory a předávají ceny. „Je to spíše spolupráce místního charakteru, protože Auto*Mat má na starosti celou registraci, rozesílku triček a web, celostátní práce je jiná,“ uvádí Anna Petříková, manažerka PR a komunikace Nadace Partnerství, která dohlíží na průběh soutěže v Brně. Jihomoravská metropole se výsledky z roku 2017 řadí se svými téměř dvěma tisíci účastníků a téměř čtyřmi sty tisíci překonaných šetrných kilometrů na celkové druhé místo.

Mimo jiné pořádá nadace také vlastní vzdělávací kampaň, jejímž účelem je motivovat zaměstnance, aby jezdili do práce na kole a zaměstnavatele, aby k tomu poskytli vhodné podmínky. „Angažujeme se ale i v jiných projektech. Příkladem mohou být putovní cykloakce ze seriálu Krajem vína, certifikování stravovacích a ubytovacích služeb v rámci celonárodního systému Cyklisté vítáni nebo dlouhodobé realizování ochrany kulturního a přírodního dědictví stezkami Greenways,“ vysvětluje Petříková.

Brněnská síť cyklostezek dle slov mluvčího a člena statutárního orgánu společnosti Brno na kole Michala Šindeláře není dostačující. Šindelář tvrdí, že hlavním důvodem nízkého počtu cyklistů jsou obavy o vlastní bezpečí. „Jen málokdo má v Brně možnost jet celou cestu do práce po bezpečné infrastruktuře – to znamená cyklopruhy, cyklostezky nebo nějaká jiná forma chráněného prostoru silnice. Stálé obavy o bezpečnost jsou faktorem číslo jedna, proč v létě v Brně jezdí na kole odhadem dvě, maximálně tři procenta lidí. Je zde stále co rozvíjet a vytvářet bezpečná propojení mezi okraji města a centrem – to chybí,“ upozorňuje.

Situaci se však snaží aktivně zlepšovat, aktuálně tlačí na změny v plánech rekonstrukce ulice Plotní. „Podílíme se na tom formou podnětů, připomínkování a upozorňování. Rekonstrukce ulice Plotní se chystá už zhruba deset let. Navržené dopravní značení je tam naprosto nevyhovující, stejně jako začlenění cyklodopravy do nově vzniklé ulice. Vždy, když se koná nějaká rekonstrukce, snažíme se vnést požadavek na kvalitní řešení cyklodopravy,“ vysvětluje Šindelář. Ne vždy se ale prý zadaří.

Kristýna Svobodová

Hlasujte ve finále Blogera roku

Autor: Stisk Studentský deník | pondělí 19.3.2018 22:33 | karma článku: 4.46 | přečteno: 86x


Další články blogera

Stisk Studentský deník

Stepovat může každý. To je heslo mezinárodního stepařského festivalu

Přes devadesát tanečníků zahájilo v úterý na České už devátý ročník mezinárodního stepařského festivalu. Jeho cílem je přiblížit step široké veřejnosti, a také ukázat, že s ním může začít každý v jakémkoli věku.

23.4.2018 v 17:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Komentář: Vyjednávání o vládě stále trvá. ČSSD dostala neobvykle štědrou nabídku

Jediným kandidátem vítězného hnutí ANO na premiéra je trestně stíhaný Andrej Babiš, což je pro mnoho stran problém. Reálná je teď pouze spolupráce s ČSSD, KSČM a SPD.

21.4.2018 v 16:07 | Karma článku: 8.67 | Přečteno: 232 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Myslel jsem, že budu prodávat desky starým hippísákům, říká majitel obchodu s vinyly

Václav Kapoun prodává gramofonové desky již několik let. V současnosti provozuje jeden z největších obchodů s deskami v Brně. V rozhovoru pro Stisk mluvil o tom, proč upřednostňuje vinyl před jinými nosiči.

17.4.2018 v 21:26 | Karma článku: 10.47 | Přečteno: 367 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Fejeton: Zítra bude oblačno až zataženo. Nebo taky ne

Každý máme svoje rituály. Někdo z postele vykračuje levou, jiný pravou, já z ní často radši nevykročím vůbec. Před zkouškou se zase pomodlíme, poučíme nebo popijeme. A každé ráno se koukneme, jaké bude počasí.

17.4.2018 v 12:07 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 118 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Mirek Matyáš

Létající příšerka

Určitě jste ji už viděli. Taková hrbatá, bachratá, vysoká s úzkými koly a divným zadkem. Typická elektromobilní příšerka. Auto, které mě však dokázalo hodně překvapit.

24.4.2018 v 7:07 | Karma článku: 6.60 | Přečteno: 195 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Sasankový háj

Proměna kopřivového ráje v sasankový háj je realitou. Otázkou je, zda to není jen dočasné. V každém případě se sasanky objevily tam, kde jsme stačili kopřivy vytrhat.

23.4.2018 v 20:28 | Karma článku: 9.00 | Přečteno: 173 | Diskuse

Dana Emingerová

Deepak Chopra:revoluční přístup ke zdraví

Jako je MUDr. Jan Hnízdil v našich vodách kontroverzním lékařem, který boří tabu svým pojetím celostní medicíny a zároveň vzbuzuje nevoli mnoha "klasických" doktorů, je Deepak Chopra takovou osobností v celosvětovém měřítku.

20.4.2018 v 10:17 | Karma článku: 13.93 | Přečteno: 449 | Diskuse

Milan Smrž

Zemní plyn je problém a nikoliv klimatické řešení

Nemilé překvápko. Ač má zemní plyn při spalování ve srovnání s jinými fosilními nosiči menší emise oxidu uhličitého, jeho celkový přínos ke skleníkovému jevu je mnohem větší než při spalování uhlí.

16.4.2018 v 9:45 | Karma článku: 16.27 | Přečteno: 676 | Diskuse

Stisk Studentský deník

V Lačnově rozkvetly tisíce vzácných šafránů

Šafrán bělokvětý je přísně chráněnou rostlinou, která pochází z jižní Evropy. V České republice se vyskytuje jen zřídka. Největší lokalitou jeho výskytu je malá vesnice Lačnov ve Zlínském kraji.

12.4.2018 v 21:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 381 | Diskuse
Počet článků 2648 Celková karma 8.06 Průměrná čtenost 1118

Stisk je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk je na www.munimedia.cz/kurz/stisk/.
Profilová fotografie: Miroslav Šipula, FSS MU Brno
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.