Máte několik dní volna? Zajděte si na poštu

12. 12. 2017 16:28:35
Pot, sotva šeptaná slůvka nadávek, tiché kroky, které se přesto rozléhají chodbou a dav lidí. V ruce svírám důležité dokumenty a nervózně koukám před sebe. Vítejte na poště v době před Vánoci.

Velké množství lidí začalo v posledních letech nakupovat přes internetové obchody s naivní myšlenkou, že tak ušetří čas. Kvůli tomu se zaplní poštovní přepážky dlouhými frontami lidí, které snad nikdy a nikde nekončí, a už vůbec se neposouvají. Oční tiky, nervózní klapání podpatkem a vytopená místnost by jako definice pošty v prosinci stačila. Na ušetření času nakonec nezbyde, protože ačkoliv nemusíte absolvovat cestu do obchodu, složitý výběr a táhnutí se s dárkem zpátky, vystojíte si frontu. Když budete zrovna na řadě, okénko se zatáhne a pošta zavírá; přijďte zítra.

Loňský rok jsem se podobné chyby dopustila také a navíc si zásilky nechala naposílat přímo na poštu, místo do ruky, protože jsem věděla, že mě bude těžké zastihnout. A proč to chudákům pošťákům neulehčit. Udělala jsem tedy krátký výzkum. Kdy je nejlepší jít na poštu? Hned ráno po otevíračce ne, to se tam cpou lidi, kteří hned poté spěchají do práce. V době dopoledne také ne, to je pošta plná seniorů, kteří si jdou pro důchody a protože jde o peníze, pošťačky každý dokument musí několikrát kontrolovat a podepisovat. Kolem poledne pošta zavírá a je jim zcela jedno, že tam stojíte už od rána. Když přijdete po obědě, lidí sice ubyde, ale přepážka je obvykle otevřená jen jedna. Je totiž málo lidí, tak není potřeba mít jich otevřených více. A ke konci zavírací doby, tudíž odpoledne, to nemáte šanci. To se nahrnou lidi, kteří na rozdíl od vás vědí, že dříve nemá smysl chodit.

V polovině listopadu jsem musela nakoupit nějaké balíky a neměla jsem čas pro ně zajet. Rozhodla jsem se tedy obětovat pár nervových spojů a využít služeb poštovních panáčků. Do Vánoc zbýval více jak měsíc, byla jsem proto naprosto v klidu. Firma, která balíky odesílala, je dokonce zaslala ještě ten samý den, co jsem je objednala. Paráda. Týden uplynul jak voda a já se začínala pomalu shánět, kde má zásilka leží. Ha, na centrální poště v Praze. Tak to nebude problém, stačí už jen jedno auto a bude to doma.

O čtrnáct dní později, tedy o celé tři týdny od odeslání balíku ze skladu ke mně domů, na naší vesnické poště nebyl. Volala jsem tedy opět na dispečink, kde je chyba. A prý se mám podívat, mají nový moderní systém sledování zásilek. Rozklikla jsem to, a aha, balík je stále v Praze. Mezitím se však stihl podívat do Brna a Pardubic. Uklidňoval mě pouze fakt, že jsem alespoň ušetřila cestu na poštu a čekání ve frontě, protože by zásilka měla přijít přímo do ruky.

Konečně nastal ten den. Dnes mi přišla zpráva, že balíček doručí během odpoledních hodin. Nervózně jsem si vyhradila celý den volno, psa jsem venčila jen na dohled od branky, nepouštěla jsem si žádnou hudbu ani filmy. Zvonek nastavený na nejhlasitější úroveň zvuku. V osm večer mi situace už přišla krajně podezřelá a tak jsem nahlédla do schránky. Bílý lísteček s poznámkou, že adresát nezastižen, balíček na mě počká na poště...

A tak jsem ušetřila čas.

Kristýna Čermáková

Autor: Stisk Studentský deník | úterý 12.12.2017 16:28 | karma článku: 24.60 | přečteno: 835x

Další články blogera

Stisk Studentský deník

Recenze: Divoká říše slibuje více, než zvládne splnit

Novinka nakladatelství CooBoo - Divoká říše autorky Stacey Marie Brown: Kniha se odehrává v dystopické Budapešti a nakladatelství se ji nebojí srovnat i s velikány žánru adult fantasy, ke kterým má však daleko.

22.11.2022 v 13:00 | Karma článku: 7.83 | Přečteno: 157 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Tvorba komunity je pro nás klíčová, říká vedoucí Radia R Barbora Dohnalová

Největší studentské rádio na území Česka a Slovenska má nově zvolené vedení. Místo station manažerky získala studentka Barbora Dohnalová. V rozhovoru mluvíme o autenticitě, fungování, ale i osobním vztahu Dohnalové k Radiu R.

14.11.2022 v 12:31 | Karma článku: 7.73 | Přečteno: 149 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Zápasník Chotěnovský: Trend MMA je teprve na začátku

V jednadvaceti letech se rozhodl pro sport, který u nás v té době nikdo neznal. Denně dojížděl sedmdesát kilometrů na tréninky z Dolní Dobrouče do Hradce Králové. Řeč je o MMA zápasníkovi Lukáši Chotěnovském.

3.11.2022 v 12:19 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 62 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Komentář: Reklama na Formuli 1 v americkém Austinu

Max Verstappen znovu kraloval. Tentokrát na okruhu COTA (Circuit of the Americas) ve Spojených státech Amerických. Předcházelo tomu ale drama plné nehod, předjíždění a chyb. Byla to Formule 1, tak, jak ji známe.

25.10.2022 v 16:17 | Karma článku: 7.99 | Přečteno: 131 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 25.12 | Přečteno: 433 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 518 | Diskuse
Počet článků 2823 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1116

Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...