Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Učitel by měl být mentorem, měl by se chovat přátelsky, měl by budit respekt a neměl by být muchomůrka."

Hehe:-)

No nic, mě se tahle novota líbí a nebojím se, že by vedla k třetí světové, tak uvidíme..

0 0
možnosti

Účastnil jsem se mnoha zápisů. Udělali jsme rodičům "kafčo", nabídli "nějaký ten oplatek" - ten i dítěti, které přišlo na zápis. Rodiče byli u toho (3 m), když se kolegové věnovali dítěti. Žádný stres,... pohodka. Dítěti se věnovali kolegové, kteří měli učit budoucí prvňáčky. Zápis vzhledem k dítěti měl pro nás ten smysl, že se zejména ukázalo, zda dítě má na to, zvládat časové úseky učení ve škole ( i když se již dlouho nepracuje systémem 45 minut ruce za zády atd.). Zjišťovali jsme určitou míru samostatnosti, reagování.... apod. Pokud je dítě sociálně nedozrálé, je lépe počkat ještě rok a pak "jít do školy" (odložení docházky). Samozřejmě, že také nějaké dovednosti má dítě mít. Dítě, které tzv. "nic neumí", se pak před ostatními cítí nepříjemně a je opět lépe, když má na svůj rozvoj rok navíc. Na zápis se bály jen takové děti, kterým rodiče říkávali...počkej, ve škole Tě naučí poslouchat....mj. zápis slouží i k tomu, že dítě 1. září už ví, "jak to tam vypadá, do čeho jde..." atd. - nejde do úplně neznámého prostředí.

2 0
možnosti

Achjo. Nebýt toho "vědomosti", tak byl to byl moc pěkný a pravdivý článek. Vzdělání != vědomosti prosím. Ty jsou tak maximálně jeho komponentou (jejíž hodnota mimochodem dost devalvovala za poslední dvě desetiletí)

0 0
možnosti
Foto

No, já si nepamatuji, že bych byl u nějakého zápisu a věřte, že se to na mně nijak negativně nepodepsalo. Školní docházka je povinná, čili dítě ji musí absolvovat ať už na to má nebo nemá. Nevidím nic prospěšného na tom, že se někdo dítěte bude na cosik ptát u zápisu a rozhodovat o tom zda dítko zvládne, čemu se stejně vyhnout nemůže.

1 3
možnosti

Problém je, že na zápise dítě stráví dvě nekonečné hodiny času.

K čemu to je, nechápu. Školní docházka je povinná a v době inkluze do ZŠ stejně chodí každý mentál.

1 2
možnosti

A co vypovídá schopnost dítěte naučit se přiblblou básničku? Ùplně mimo mé chápání.

1 4
možnosti

R^ Nechci nijak komentovat způsob zápisu, ale každý pedagog Vám řekne, že na rodičích lze dobře rozpoznat predispozice dítěte s docela slušným skóre (nebudu uvádět v čem a proč), než kdyby dítě exhibovalo s naučenou básničkou u tabule, v čem jasně vedou spíše holčičky před chlapečky, kteří budou mít v nějaké míře navrch až v pozdější době. Aby toto nebylo zavádějící a celému tomu nedominoval stres nebo jen stud, je opravdu dobré vyzpovídat rodiče a samozřejmě počítat i s tím, že to vůbec nemusí stoprocentně fungovat. ;-D

0 6
možnosti

J87a88n 53H12r84u38z40a

7. 4. 2017 22:27

Já zápis absolvoval také v zastoupení a to v roce 1952. Nic nového pod sluncem. Ovšem soudružka paní učitelka mě znala z mateřské resp. z družiny kam jsem chodíl na oběd a ona tam měla službu. Aha, Honzík, to je ten co nejí špenát, řekla tenkrát mé mamince.;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 2823
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1121x
Stisk online je studentský online deník tvořený studenty Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Blog Stisku je po dohodě s redakcí Blog iDnes.cz koncipován jako skupinový. Stisk vznikl v roce 1997 jako jeden z prvních internetových časopisů v České republice, v rámci blogu iDnes se představuje od února 2009. Plná verze časopisu Stisk online je k dispozici zde.

Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com