Děkujeme za pochopení.
R30u70d80o80l51f 94S11t52a45r24y
To se nosily sustaky, ktere zpusobily, ze v desti promokly kalhoty a dederonky, ktere rychle zezloutly. Na vyrobe latek se podilela Drevona. Misto snurek do bot se pouzivaly izolacky dratu. Myslim ze jsme byli fesaci.
J12i75ř64í 53Ř92e58z96n86í58k
Nepomlouvejte Západ, ty šusťáky se dovážely z Italie.
T89o67m20á86š 55T55a61t11í20č89e52k
Jednu věc historička nezmínila: krejčovství bylo za socialismu velice úspěšné odvětví šedé ekonomie. Protože jsem měl to štěstí přímého srovnání, vím, že za Husáka chodily Češky oproti Němkám (tehdy ještě značkové oblečení moc rozšířené nebylo) prostě oháknuté.
V76o70k74o14u41n 49V63l80a47d95i37m52i32r
Ten rozdil v konfekci byl primo do nebe volajici. V Praze se cizinec ze zapadu poznal podle obleceni na prvni pohled. A Studenti ze spratelenych zemi nikdy neoslovili tuzemce, aby mu nabidli vymenu penez.
M74i65r87o17s51l61a23v 45B41u31č16e30k
K textilu mám blízko, pak potvrzuji - Šaty dělaj člověka. Opravdu zajímavé, kdo se obleče - boty - svrchník - doplňky, pak se nerve a neválí po zemi ... 1 Republika - Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán ! Látky na kostýmy, obleky, pláště - velury, flauše - za socialismu svou kvalitu měly, (vývoz na Západ). Horší s velkoprůlmyslovou kofekcí - OP Prostějov. Kdo chtěl suprový oblek, šil u krejčích ,(bývalí živno - precizní práce borců !). Mj. na to přišel i Klement se svou ženou ! Znárodnili salon madame Podoslké, aby šili pouze tam ! Jinak módu stále udávají dvě uzásadní centra - Milano + Paříž. Kdo tam své kolekce nevystavuje - neexistuje ...
J19i83ř35í 35Ř88e93z89n61í92k
Kdo nemá sako a klobouk - je chuligán? Kdo dnes nosí (fialová) saka a klouboky? Je suis chuligan.
M46i41c10h60a22l 52G93r26e48š61l61i24k
Síce komančom sa asi rozhovor nepáči, ale za ich režimu bola konfekcia biedna. Ženy zháňali Burdy a po práci šili a plietli, ak chceli mať niečo zaujímavé. Tí, ktorí si to nepamätajú asi majú sklerózu, alebo boli papaláši žijúci mimo reality.
J22i88ř66í 54Ř58e58z76n17í45k
Tak o 80. letech autorka vůbec nemluví. A ostatně o Burdě to nebylo, bylo to o látkách a v látkách.
M49a67r82t32i65n 37F54a58l11t46ý90n
Dáma by měla ještě studovat a ne se vydávat za kurátorku a historičku módy.
V jejím věku by u filmu na Barrandově mohla dělat maximálně kostymérku - t.j. šatnářku - a ne si hrát na kurátorku. SAMOZŘEJMĚ, že hrají roli peníze; a SAMOZŘEJMĚ, že zde hrají roli kvalitní znalosti samotného kostýmního vytvárníka (což není kostymérka!).
Krom toho by měla vědět, že film byl vždycky licence a nikdy ne hraný historický dokument...
A jak píše diskutující J. Ř. - kostýmy jsou spojeny s dobou a její historií. Kdo toto nezná nebo neumí, je pouhý žalostný ignorant.
J39i38ř34í 87Ř55e39z18n28í28k
Existoval toliko volné ideově propojené společenství lidově demokratických států do konce 50.let. Československá socialistická republika vznikla v r. 1960.
Pokud historička používá hantýrku, ukazuje tím toliko, že nic neví o době, o které hovoří.
- Počet článků 2823
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1121x
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Katedra žurnalistiky FSS MU Brno
- Magazín M, časopis Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Facebooku
- Stisk online, studentský zpravodajský online deník (plná verze)
- Atrium, časopis Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
- Muni TV, studentská televize Masarykovy univerzity
- Humans of FSS
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Twitteru
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Instagramu
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na YouTube