Děkujeme za pochopení.
J49o15s56e28f 49P57o15t11r
Co si budeme nalhávat. Pro naši současnou technologickou úroveň je rozhodující logické myšlení, což je nedílně svázáno s matematikou. Problém je v tom, že každému z nás se dostalo různých genetických vloh, podle náhodného mixu genů při našem vzniku. Ač se to zdá tvrdé, maturita z matematiky by měla ohraničit ty, kteří na to mají a říci jim "vy jste ti vyvolení" pro technologickou společnost.
Na druhé straně jsou profese "emoční" jako třeba ty zdravotní sestry, kdy jde o vztah člověka k člověku a tvrdá logika musí jít stranou, i když jak je zdůrazněno. i ony by měly umět vypočítat různé poměry látek.
J48a16r11o80m62í79r 32F45a34j73k97u91s
Obávám se, že třeba profese zdravotních sester je emoční jen z části, v mnoha případech sestry obsluhují poměrně složité přístroje, i ta medicína je hold věda a zase přírodní zákony, včetně matematiky, kralují i zde, takže i tvrdá logika je nutná!
B65o49h96u87s90l97a53v 74H72u32d96z11i11e34c11z46e90k
Kdysi ošetřovatele zvířat dělal ten, kdo neukončil základní školu. Dneska zájemce o ošetřovatele cizokrajných zvířat musí mít maturitu. Pro něj se maturita z cizích jazyků místo matematiky jeví jako naprostá nutnost.
F87r43a54n10t73i26š14e20k 13K56š84í79r
Základní řemeslnické dovednosti by měl mít každý školák, říká 99 profesionálních řemeslníků ze 100.
K53a38m45i34l 56K48u17b30á60t
Maturita je závěrečnou zkouškou a ukazuje znalosti získané studentem na střední škole. Současně je její složení i podmínkou ke studiu na vysoké škole.
Otázkou podle mne není zda maturovat z matematiky "ano nebo ne", ale zda je třeba mít pro téměř každé budoucí povolání maturitu a tím i zkoušku z matematiky. Nehoníme podle hesla "maturitu všem" jen procenta v porovnání s dalšími státy a kvalita padá.
Maturoval jsem v roce 1963 a na řadu uváděných povolání byl pouze učňák. A určitě kadeřnici nevadilo, že vůbec neměla maturitu.
P66e17t57r 51L30a26n19g10e79r
Ono to má jeden háček.
Gymnázia a lycea mají mnohem širší tématický záběr, větší hodinové dotace a zpravidla telentovanější studenty. Proč tedy mají stejnou maturitní zkoušku z matematiky a nakonec i z jazyka českého?
L38u78b84o53š 46K39r53i91m91l
Tato odpověď mě opravdu dostala.
"Některé školy budou muset drobně upravit své školní nebo rámcově vzdělávací programy. Nejedná se ale o nic dramatického, neboť i na těchto školách se dříve matematika vyučovala osm hodin týdně. Teď ten počet stoupne na deset, což není natolik závažný nárůst, aby šel na úkor odborných předmětů."
Toto bohužel na odborných školách není pravda jde to výrazně proti výuce odborných předmětů. Ale možná jde o záměr, protože to, co jsme uměli po maturitě, dneska neumí absolvent s titulem Bc.
Z32d92e77n87ě50k 67M94a29t92u60š75k53a
srovnám-li úroveň maturity v roce 1967, kdy jsem maturoval na SPŠS a dnes, mám pocit, že jsem absolvoval VŠ.
Btw - z matematiky jsme nematurovali, tu nahradily odborné předměty, mechanika a stroje.
N19o32v28o16s94a98d 90M16i80r64o55s83l36a82v
..základ myšlení je v logice a tudíž v matematice,,,,
- Počet článků 2823
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1121x
Tiráž:
Vedoucí projektu Stisk online: Jaroslav Čuřík
E-mail: curik@fss.muni.cz
Adresa: Katedra mediálních studií a žurnalistiky, FSS MU, Joštova 10, 602 00 Brno.
Tiskové zprávy zasílejte na: stisk.munimedia@gmail.com
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Katedra žurnalistiky FSS MU Brno
- Magazín M, časopis Masarykovy univerzity
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Facebooku
- Stisk online, studentský zpravodajský online deník (plná verze)
- Atrium, časopis Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
- Muni TV, studentská televize Masarykovy univerzity
- Humans of FSS
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Twitteru
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na Instagramu
- Stisk, studentský zpravodajský online deník na YouTube